Pages

24 May 2011

Dah sedia ke?

Entah apa angin kali ni, rajin plak nak menghapdet blog yg dh berabuk ni....banyak sgt mende nak cite, tp seperti biasa, gemalai jari jemari ini seakan menidakkan kemahuan hati...perghhh....bahasa....ada lagi bakat sastera saya rupanya...hehehehe....

Alhamdulillah.....dah 3 bulan pun....masih berada dalam fasa peralihan waktu-waktu yang sukar...and it's become better & better now....erkk....Irdina nak dapat adik ke? Hehehehe....YES, i'm pregnant...Alhamdulillah..Syukran Jazzilan...

Hmmmm....pregnant kali ni memang berbeza dengan pengalaman terdahulu...apa yang lainnya????

Dulu, boleh dikatakan 80% dari waktu saya mengandung, suami saya berada jauh dari saya...huhuhu....Labuan, Tenom, Bintulu, Grik...dan oleh kerana itu saya banyak berdikari sepanjang hamil...

Sekarang, suami saya masih out station...cuma, tak sejauh dulu....PD, Manjung...kadang2 Paka, Malim Nawar...harap2 ianya berterusan sehingga saya bersalin...hehehe...kali ni, lenguh2 sikit je, ade org tolong urutkan....sakit kepala, ada org tolong picitkan...tak lalu masak, ada orang tolong masakkan...hehehe...best best best...

Oh ye, lagi satu kelainan adalah kehadiran permata hati saya Nur Irdina...dulu saya dengan suami je....so, kalau saya tak sihat, takdela ape2 sgt...tapi sekarang ni lain....saya kenala kuatkan semangat...permata hati saya yang sorang ni macam tau2 je dia nak dapat adik...lately ni lain macam betul peelnya...kuat merajuk...sentiasa cuba dapatkan perhatian yang lebih dari org sekeliling...hmmm, nanti di lain entry saya akan ceritakan lagi keletah si manja saya ni... :)

Meh kita layan sikit pic si genit saya ni...dah besar pun dia...sungguh tak sangka...padahal baru setahun setengah...
 Saya warga suka membaca....peace...V

 Hye semua....mmuahhh....hehehe

 Haaaaa....... :)

Nak order ape ni umi?

Oklah, sebagai penghujung cerita gembira ini, saya paparkan keputusan pengujian kehamilan yang telah saya lalui pada kehamilan kedua saya ni....dulu masa yang first, saya test sekali je dah tau...tapi kali ni.....hmmmmm.....

 Yang ni test kali pertama...nampak macam ada line yang kedua tu, tapi samar2....hmmm, tak confident...
Price: RM 16.90


 Yang ni plak keesokan harinya...really surprise sebab langsung tak nampak 2nd line...kecewa... :(
Price: RM 11.90


Yang ni seminggu selepas kekecewaan....sahabat baik masih tak datang...so, kita test lagi sekali...masa ni sedang bercuti di Avillion PD...dan hasilnya...tarrra.....eh, positive la....hehehehe....
Price: RM 5.90


Persoalannya....adakah kami bersedia???? Nantikan jawapan di entry akan datang....hehehe

6 comments:

  1. alhamdulilahhhh! =)) rezeki datang lagi =)

    ReplyDelete
  2. hahaha..xsabar ye..buat test byk kali..xpe2, kalau dah ade rezeki tu xkemana..hehe..
    irdina nak dpt adik..yeay2..mmg org kata kalau nak dpt adik perangai dia lain sikit..suka bawak diri sorang2..mcm tau2 je kan..xpe, nnt adik dah kuar die ada geng main..xla main sorang2..xsabarnye nak tgk baby...:p

    ReplyDelete
  3. Asna: Alhamdulillah...hehehe...tapi tulah, xlarat nak menanggung mabuk...huhuhu

    Yom:aduh...lately ni aku dgn masykur xcukup tdo...irdina bgn kul 3 pg ajak ktorg main sampai kul 4.30 pg...aduyai....sabor je...jomla join sekapal dgn aku...

    ReplyDelete
  4. bestnya...suka3...teringinnya nk jumpa irdina!!!

    ReplyDelete
  5. K.ummie, bila nk jumpa ni...tunggu nana balik putrajaya la...kita g visit ramai2 ajak yom dgn dyg skali...

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah bakal bertambah sorang lg umat Muhammad. tahniah mommy chot! =)

    ReplyDelete