Pages

08 August 2014

Pengalaman Bersalin - Gynae Pilihan

Alhamdulillah....anak ketiga saya - baby AF selamat dilahirkan betul-betul seminggu sebelum puasa, 2 hari awal sebelum tarikh jangkaan. Memang betul kata orang, pengalaman melahirkan setiap anak memanglah berbeza...anak pertama lain, anak kedua lain, anak ketiga lagilah lain....

Kalau kakak dan abang baby AF sebelum ni, saya bersalin di SDMC dengan Dr. Delaila Ahmad, kali ni saya terpaksa beralih arah ke PMC bersama Dr. Idora Mohamed. Mesti ada yang nak tau kenapa saya tukar gynae dan hospital kan? haippp....bukan sebab SDMC tak best...bukan...bukan...bukan juga sebab gynae tak competent...takkkkk.....SDMC + Dr. Delaila memang terbaek setakat ini...service memang tip top...saya tukar sebab Dr.Delaila dah tak berkhidmat kat SDMC...Dia kena rompak kat depan klinik dia tahun lepas dan jarinya putus ketika bergelut dengan perompak tu...sebab tulah dia berhenti jadi gynae...huhuhu....

Disebabkan itu juga saya melilau cari gynae yang terbaik untuk anak ketiga ni...awalnya saya plan nak bersalin di Prince Court dengan Dr. Seri...malangnya dia fully booked pada tarikh ketika saya nak bersalin...so, saya teruskan pencarian sehinggalah BFF saya - Dayang ceritakan pasal Dr. Idora...saya pun mulalah mencari info berkenaan Dr. Idora...Hmmmm, ok...not bad...good review...so, saya pun terus buat appointment dengan Dr. Idora...

Dr. Idora pada hemat saya seorang gynae yang sangat bagus...setiap kali check up, at least 30 mins kita akan berada dalam bilik dia...So, kalau uolss bayar sendiri, kira puas hatilah dengan kos consultation beliu...Saya suka Dr. Idora ni sebab dia akan bagi brief explanation especially ketika dia scan perut kita...dan, yang paling best, klinik dia ada infra scan 3D...sebelum ni kat SDMC saya scan biasa je....teruja saya masa first time scan 3D...tengok wajah anak dalam perut, terserlah hidung mancungnya...hehehehe....Dr. Idora juga seorang yang sangat lembut dan sentiasa senyum dengan patient...oh ye, dia juga adalah antara doktor yang handle waterbirth di PMC...sape-sape yang nak rasa pengalaman waterbirth, bolehla jumpa Dr. Idora...tapi seperti biasa, kalau gynae yang best dan glamour ni, masa menunggu adalah agak lama...tiap kali check up, at least sejam dua jugakla tercongok depan klinik tu untuk tunggu turn....tapi, memang berbaloi....sama jugak dulu dengan Dr. Delaila...waktu menunggu adalah sekurang-kurangnya sejam...biasanya 2-3 jam...

Eh, kata nak cite pengalaman bersalin...ni dah jadi citer gynae plak ni...esok I sambung cite pasal bersalin plak ye... :)

Psst: Btw, pengalaman bersalin dengan Dr. Delaila di SDMC masih yang terbaik...


ID: 882032





Saya Mommy Chot pengedar sah produk semulajadi Shaklee.
ID: 882032
Whatsapp/SMS/Tel: 012-2765116






1 comment:

  1. ya allah...dasyatnya cerita u kena rompak...moga dipermudahkan urusan

    ReplyDelete