Pages

29 December 2010

Perlawanan Akhir Kedua Piala AFF Suzuki 2010

Halluu...hari ni Mummy Chot datang ke ofis dengan semangat Harimau Malaya tau...tak caye, tengok gambar Mummy...



Berkobar-kobar perasaaan bercampur dengan berdebar-debar menantikan Perlawanan Akhir Kedua Piala AFF Suzuki 2010 malam ni....Mummy agak emo jugakla dengan bila baca laporan media mengenai provokasi Indonesia...ish2...diorang ni...tak semangat kesukanan langsung! Macam tu la kalau dah terlalu fanatik...sampaikan emosi mengatasi kewarasan akal....uish...membebel plak mummy...huhuhuhu...

Btw, Mummy ni memang patriotik orangnyer...dibesarkan dari family yang memang minat sukan...arwah ayah memang rajin bawak kami satu family masa kecik-kecik dulu tengok bola kat stadium...dah kawen ni, asben plak memang kaki bola...incik suami a.k.a. pengulas sukan tetap kt umah, memang rajin menghapdet saya dengan berita2 sukan....so, saya layankan je la....k la, nak balik dah...siap2 depan tv dengan my little princess & my mum...incik suami berada di luar kawasan...so, dia kena tgk kat bilik hotel bersama sahabatnyer... ;)


Selamat berjuang wahai pasukan kebanggaanku...

Ole..Ole.. Ole.. Ole..2x

Berjuanglah!!, pahlawanku!!

Masukkanlah tekad semangat mu..

Kami rela, korban nyawa..

Demi daulat Negara tercinta..

Ole..Ole.. Ole.. Ole..2x

oOoooOOOOOoooo M.A.L.A.Y.S.I.A!!



02 December 2010

"SHOW YOUR TEETH BABY!” CONTEST 2010!

Saya kembali lagi kali ini dengan entry contest dari Harlinda…keterujaan saya menyertai contest ni bukannya apa…sebab saya adalah pengikut setia blog yang amat berguna ni…info2 dan entry2 yang diberikan amat2lah membantu saya menjalani kehidupan saya sebagai ibu yang bekerja…tak caya??? Try2la jenguk….anda pasti bersetuju dengan saya…


Okla…takmau ngomel panjang2….layanzzzz………..


Nama penuh saya: Nur Irdina Binti Masykur

D.O.B dan umur saya: 26 Oktober 2009/ 1 tahun 1 bulan

Hobby saya: tengok haiwan, main remote control & tekan2 henpon umi saya… ;)

Gigi saya: 4 batang di atas (kt tengah2 jarang....hihi), 2 batang kat bawah…


Kawan2 yang lain, jomla join contest ni bersama2 saya… cepat…contest ni tutup pada 3 Dis 2010….nak tau lebih lanjut, sila layari   http://www.harlindahalim.com/show-your-teeth-baby-contest-2010/





18 August 2010

Puasa Oh Puasa

Eh, tak sangka, dah masuk hari kelapan kita semua berpuasa...sungguh cepat masa berlalu...bulan puasa ni mungkin kerja agak relax...tambahan pula, company saya sekarang dah nak penutup financial year...so, keje saya sedikit kurang..bila keje kurang, adala masa nak mengular ke 'laman'2 kegemaran saya... :)

Sedikit pengalaman yang saya nak kongsikan...hari pertama dan kedua saya berpuasa, saya hampir pitam. Mungkin disebabkan saya masih menyusukan Irdina, tidur dan rehat yang tidak cukup, stress dll, saya pening yang teramat sangat...jadual di bulan puasa sedikit berubah....seawal 4 pagi saya bangun, masak dan sahur...selesai bersahur, saya terus bersiap2 untuk kepejabat...sebelum meninggalkan rumah, saya pastikan, Irdina disusu secara terus oleh saya...6.30am saya tinggalkan dia...kdg2 lena...kdg2 dia terjaga dan menangis nak ikut saya...huhuhuhu...berkelanalah saya sejauh 45km meninggalkan (buah hati)2 di rumah...sampai ofis dlm pukul 7.50am...company saya balik pukul 4.45...huhuhu..lambat taw! Tenant lain @ company lain kt menara ni semua balik kul 4.30..so, bila kami yg lambat ni keluar ofis, jalan dah JAMMMMMMMED! huhuhu...nak keluar dari kawasan ofis ni je dah 15 minit.....dalam kul 6.30 jugakla baru saya sampai umah... :( berkejar2 la masak disamping ibu saya yg rajin membantu... :) oh ye, asben saya pun rajin taw... :)

1st day puasa tu ok lagi....saya masih boleh drive balik rumah....2nd day, pg dalam pukul 11, saya mula pening seakan2 mahu pitam....saya call husband, minta dia ambil saya di ofis...sian incik suami....dari Kapar, terus ke KL ambil saya...saya balik rumah, tdo...bangun dalam pukul 4.30, masih pening, tp agak kurang sedikit....masak2 utk berbuka....lepas maghrib, saya masih pening....nasib baik masa nak bgn sahur, pening sy telah hilang....masa drive, saya terfikir, apakah mungkin saya perlukan makanan tambahan supaya saya lebih bertenaga. Apa saya buat???? Barula saya teringat yang Feb lalu saya ada order Trial Pack Shaklee khas untuk penyusuan dari Anakku Wiraku....saya ni biasala, ubat2 ni culas nak makan...kalau ingat makan...kalau tak, jd tukunla....kalau rajin makan, kalau tak berkulatla...saya cari2 la makanan tambahan saya ni...nasib baik jumpa...time sahur saya makan....nak tau apa jadi?????? 

Alhamdulillah, sehingga ke hari ini, saya amalkan makanan tambahan ini, saya tidak mengalami keletihan melampau...penat melampau...apa yg penting, saya kekal bertenaga sepanjang hari...dan paling saya pelik, time berbuka, saya makan biasa2 jer...xdela sampai tahap melantak mcm sebelum ni...sejak menyusukan Irdina, saya selalu lapar dan mengambil makanan dalam kuantiti yang kerap dan banyak...siap boleh lawan en.suami taw...hehehe....so, saya cadangkan, sape2 ada masalah dgn tenaga di bulan puasa disamping ingin kekalkan susu anda, boleh cuba vitamin ni...

07 July 2010

Cuma Cerita Biasa

Salam...lama menghilang, kini saya kembali...saya tau, blog saya ni tidak menjadi tatapan siapa2 pun...kecuali saya...hehehe..

Seperti yg pernah saya katakan sebelum ni, walaupun saya jarang-jarang dan kadang2 mengupdate blog, tp saya tak lupa blog walking ke blog2 kegemaran saya...yg plg wajib adalah 2 blog ni... blog harlinda >  & blog kak farah...blog ni blog yang memang saya nanti2kan setiap artikelnyer.. :)

Okla, sekadar menceritakan secara ringkas, kebelakangan ini saya agak stress dengan kerja-kerja yang sememangnya tak pernah habis...overloaded??? YES...y???? bila salah seorang drpd team members kita tak tau nak mainkan peranan, impactnya, kita turut akan terkena tempiasnya masalahnya ni bukan tempias..memang direct kena hujan...huhuhu...sekadar ingatan untuk diri sendri, kita dibayar untuk kerja kita...tapi kalau kita tak buat kerja, bayaran tu untuk apa???? renung2kan...

11 April 2010

ConTest "Tidur Paling Comel"

Yeayea..nak masuk contest... =)



Kali ni, saya mencalonkan the super duper cutest sleepy photo....tarraa....


 Nama : Nur Irdina bt Masykur
Umur: 5 bulan
Tarikh Lahir: 26 Okt 2009
Fav.Color: Pink

Good Luck untuk Irdina dan semua peserta... ;)

07 April 2010

Irdina at 5 months

Salam....i'm back! =)

Setelah berbulan lamanya tak menulis, hari ni saya ada kerajinan sedikit untuk menulis... :)
Memang niat dihati tu kalau boleh, hari2 nak update, tapi saya diburu dengan kerja2 lain yang lebih memerlukan tenaga saya untuk dicurah....but, it's ok sebab saya sentiasa mengikuti blog2 yang saya minati setiap hujung minggu... =) 'silent reader'
Oh ye, rini saya nak cite, cite happy saya....td dalam lebih kurang kul 3, sy dpt sms dr Mr. Hubby lebih kurang mcm ni bunyi dia:
anak ummi tak mau minum susu botol...dia tak lalu..tp, dia dah pandai menerap sendiri
Terus saya call Mr. Hubby, tanya betul ke...dia kata Irdina asyik nak meniarap je keja dia....tapi sebelah tangan dia tak lepas lagi, dia tak pandai nak free kan tangan dia...Ahamdulillah...happynya! =)
Sampai je umah petang tadi, terus terkam dia...aksi dia seperti biasa la, bila tengok saya balik, dia dok terkebil2, pastu sengih2...eiii...GERAM! terus cium2....hehehehehe....

Semalam saya beikan Irdina playgym, dia teramatla gembira (i guess, sebab muka dia nampak sgt teruja bila berada atas playgym tersebut...hehehehe)....maybe, atas dasar terima kasih dia pd sy kerana hadiahkan playgym, Irdina menghadiahkan saya pula dengan keupayaan dia meniarap....congratulation my dear darling! Can't wait for next move....melunjur? merangkak? berjalan???? ;)

Jom tengok aksi my lil atas playgym...saya cuba snap aksi spontan dari Irdina, tapi tak berjaya sebab dia sgt2la faham bila ada kamera dihadapannya....sedia wajahnya dirakam...oh anakku.... =)


Tolong umi....abi buli....issh...ishh...


Khusyuknya anak umi ni main...

 Ok umi, Irdina ready... =)

~ Sayangku Irdina, tahniah umi ucapkan atas pencapaian Irdina...umi dan abi doakan semoga Irdina akan terus maju melangkah ke hadapan dengan sihat dan sempurna....chaiyok2! =)

Baby in BLUE Contest

Ehhh....ada contest 'Mama Adha Baby in Blue Contest'....macam menarik....
Camne nak sertai??? Boleh masuk di sini >>>> Mama Adha

Kali ni, saya mencalonkan my lil gem princess.....tarraa....

Kategori GIRL(A)
 Nama : Nur Irdina bt Masykur
Umur: 5 bulan

Jom join beramai2... ;)